קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

חיסכון באנרגיה במיזוג הבית

מערכת מיזוג האוויר בבית צורכת יותר אנרגיה מכל מערכת אחרת.
כ- 40% מעלויות צריכת האנרגיה בבית משולמות על מיזוג הבית. לא משנה סוג מערכת המיזוג בבית, ניתן לחסוך כסף רב ע"י תחזוקה נכונה של המערכת, שמירה על איטום, שימוש במערכת בעלת נצילות טובה, כיוון נכון של התרמוסטט ועוד. שילוב אלמנטים אלה יחסוך בעלויות צריכת האנרגיה והורדה בזיהום הסביבה והאטמוספירה. 

הידעת שמזגני אוויר אשר יוצרו עד לפני שנים מעטות, ללא דרישה לתיו תקן בנושא קלורימטרי, נצילותם עלתה בעשרות אחוזים?

לשם השוואה ממזגן חדש בתפוקת מדחס בת –  20,000 B.T.U., נקבל תפוקת קירור דומה לתפוקה שנקבל ממזגן ישן בתפוקת מדחס בת – 25,000 B.T.U., כאשר צריכת החשמל הנה דומה.

טיפים כלליים לחיסכון באנרגיה

  • הידעתם שכל מעלה, בדרישת טמפרטורת חדר, מתחת ל 24C˚, דורשת הגדלת צריכת האנרגיה ב – 5% .
  • בזמן הפעלת מערכת המיזוג השתדלו לצמצם את פעולות המאוורר בשירותים, מקלחת ומטבח.
  • דאגו לניקוי סוללות היחידות הפנימית והחיצונית. בד"כ, וכך צריך להיות, הסוללה הפנימית מוגנת, בפני לכלוך, ע"י מסנן ואותו יש להקפיד לנקות. סוללת היחידה החיצונית אינה דורשת ניקוי, אלא באזורי תעשיה בעלי פיח רב באוויר, מסתורי כביסה אליהם פולט מיבש הכביסה אוויר בתוספת סיבי בד וכדו'. ניקוי הסוללות רצוי שיתבצע ע"י בעל מקצוע, בשל חשש לפגיעה בצלעות הקירור.
  • בדקו כמות הגז. ירידה בתפוקה ובנצילות עשויה להיגרם בשל חוסר גז או עודף גז. עודף גז ניתן לבדוק ע"י בעזרת טכנאי מיזוג אוויר, מתוך הנחה שגז אינו מתווסף סתם כך למערכת יש להניח שאין זאת הבעיה. במזגנים מפוצלים ובמערכות מתועלות ניתן לבדוק חוסר גז, במצב עבודה בקירור, לאחר כ 20 דקות עבודה יש לגשת ליחידה החיצונית, אל יחידת החוץ מתחברים 2 צינורות נחושת, עבה ודק, יש לוודא הזעת הצינור העבה בחיבורו ליחידת החוץ.
  • הקפידו על אוורור יחידות חיצוניות, בעיקר ביחידות המותקנות במסתורי כביסה.
  • ביחידות מיזוג אויר מתועלות יש לבדוק בריחת אוויר בחיבורי התעלות. הדבר חיוני בעיקר בתעלות הממוקמות בחללים חמים ולא ממוזגים, כגון חלל רעפים.

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר

להמשך קריאה »

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם