קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

שאלות נפוצות בתחום מיזוג האויר

מהו מזגן אינוורטר?

זהו מזגן מסוג אינוורטר עם מדחס הפועל בטכנולוגיית אינוורטר, מדחס משנה תפוקה הגורם לחיסכון בחשמל, זמן קירור / חימום קצר יותר, טמפרטורה אחידה לאורך הזמן, פעילות שקטה של המנוע ואורך חיים ארוך יותר.

מהו דירוג אנרגטי?

כל מזגן נמדד ביעילות צריכת החשמל שלו, כאשר המדידה הינה באותיות A-G האות A היא הרמה הגבוהה והיעילה ביותר. COP- הינו מקדם היעילות – היחס בין תפוקת המזגן לבין צריכת החשמל שלו. בכל המזגנים מהשנים האחרונות משתמשים בגז 410 R, הגז ידידותי לסביבה ותורם לחיסכון בחשמל.

מה הגורם להצטברות קרח על המזגן?

כאשר לאחר כמה דקות של פעולה מתחיל להצטבר קרח על המזגן קיימת סבירות גבוהה לדליפת גז במזגן, במקרה זה יש צורך לאתר את הדליפה ע"י טכנאי מיזוג אוויר, לתקן ולמלא גז חדש.

כל כמה זמן צריך לנקות את הפילטרים?

את הפילטרים של המזגן יש לנקות אחת לעונה, במידה והשימוש במזגן הינו בתדירות גבוהה (כל יום, כל היום) יש לנקות את הפילטרים לפחות פעם בחודש.

יש המון חברות מזגנים – איך אדע במי לבחור?

בעולם של תחרות קיימות מספר רב של חברות בשוק, יש חשיבות רבה למספר גורמים:

  • איכותו של המוצר
  • פעילותו התקינה של המזגן
  • מלאי חלפים קיים לאורך תקופה
  • אחריות ושירות בפריסה ארצית
  • זמני מענה ותגובה קצרים

את התכונות הללו ניתן למצוא בחברות הקיימות בארץ לאורך שנים ארוכות.

התקנת מזגן – מי יכול להתקין?

התקנת המזגן הינה חלק חשוב ביותר המשפיע על פעילותו של המזגן לאורך השנים. ההתקנה צריכה להתבצע ע"י מתקין מורשה שעבר הכשרות והשתלמויות באופן שוטף בצורה מקצועית ואסטטית.

למה ייעוץ לפני קניית מזגן הינו הכרחי?

פרמטרים רבים משפיעים על בחירת המזגן הנכון

  • גודל השטח
  • מיקום
  • כיווני אויר
  • כמות האנשים
  • אופי השימוש
  • תדירות השימוש

יועץ מיזוג מקצועי ידע להתאים את המערכת שתתאים בדיוק לצרכים, תוך חיסכון מרבי בחשמל ובעלויות המזגן.

למה ביטוח תחזוקה שנתי למזגן הינו מומלץ?

מזגן כמו כל מכשיר חשמלי אחר זקוק לטיפול ותחזוקה שוטפת על מנת שיעבוד ביעילות תוך חיסכון מרבי בחשמל. ביטוח תחזוקה שנתי למזגן מעביר את כל האחריות לתפקודו התקין של המזגן אל החברה המתחזקת וכך נשמר המזגן באופן תקין לאורך השנים ללא חשש שהמזגן יתקלקל בזמן הלא מתאים ויאריך ימים בגלל התחזוקה הנכונה.

איך מנקים פילטר במזגן מיני מרכזי?

על מנת לנקות פילטר במזגן מיני מרכזי יש לאתר תחילה את פתח יניקת האוויר שנמצא בתקרה בדרך כלל. יש לפתוח את הקליפסים של פתח האוויר (לפעמים זה באמצעות הברגה) ולמשוך את מסנן האוויר כלפי חוץ. יש לשטוף את הפילטר תחת מים זורמים, לאחר ייבוש מלא ורק לאחר מכן יש להחזיר את הפילטר לתושבת שלו.

למה המזגן מצפצף?

תחילה יש לבדוק את מצב השלט של המזגן, לעיתים כפתור נלחץ פנימה ומשדר לעינית המזגן פקודה כך שהמזגן מצפצף. במצב כזה יש להוציא את סוללות השלט ולהכניס מחדש, לאחר פעולה זו ייעצר הצפצוף. אם המזגן מצפצף לסירוגין יש לבדוק האם השלט מוגדר על מצב I Feel, מצב הבודק את הטמפרטורה בחדר לפי מיקום השלט. במקרים בהם השלט לא תקין, המזגן מקבל בחזרה את השדר ומצפצף. במידה ולא הצלחת לאתר את התקלה, יש להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שיאתר את התקלה ויתקן אותה.

מה זה גז מזגנים?

"גז מזגנים" הנו הקרר אשר זורם במערכת סגורה ובשל שינוי מצב הצבירה שלו מנוזל לגז וחזרה (בעזרת רכיבי המערכת) הנו מאפשר פליטה או ספיחה של אנרגיה ממערכת מים ע"י מחליפי חום ומשאבות מים או בצורה ישירה, באמצעות מפוח אויר, מהחלל הממוזג

מה זה חיישן טמפרטורה?

במזגן קיימים מספר חיישנים (רגשים) שתפקידם למדוד את הטמפרטורה בחדר או ביחידה החיצונית. כאשר המזגן מגיע לטמפרטורה הרצויה, החיישן שולח פקודה לכרטיס הפיקוד ומורה לו להפסיק לחמם או לקרר. במידה והמזגן עובד ללא הפסקה למרות שהחדר קר מאד, סביר להניח שיש בעיה עם חיישן הטמפרטורה ויש להחליפו.

מה זה עינית במזגן?

במזגן עילי העינית נמצאת על גבי היחידה הפנימית של המזגן ותפקידה לקלוט את פקודות השלט (במזגנים מיני מרכזיים היא מותקנת על הקיר). במידה והמזגן לא מגיב לשלט יתכן ויש צורך להחליף את העינית. לפני הזמנת טכנאי יש לנקות את מסך העינית באמצעות מגבון לח, לעיתים האבק שמצטבר על המסך הזה פוגע בקשר של העינית עם השלט וזה עשוי לפתור את התקלה.

מה זה מאייד במזגן?

מאייד הוא החלק הפנימי של מערכת המיזוג, זה שנמצא בתוך הבית, ותפקידו לפלוט לחלל החדר את האוויר בטמפרטורה המבוקשת. המאייד נקרא כך מכיוון שהוא אחראי על הפיכת הנוזל המקרר לגז באמצעות תהליך האיוד.

מה זה מעבה?

המעבה נמצא מחוץ לבית, מה שנקרא "היחידה החיצונית", או מה שרבים מכנים המנוע של המזגן. כאשר הגז מגיע אליו הוא מתעבה וחוזר למצב נוזל. המעבה כולל בתוכו רכיבים מרכזיים במערכת המזגן כמו המדחס, המאוורר וכן הונטיל שדרכו ממלאים את גז המזגנים.

איזה בעל מקצוע רצוי להזמין אם המזגן מקצר?

במידה והמזגן מקצר אנו ממליצים להזמין טכנאי מיזוג שיש לו גם תעודת חשמלאי מוסמך. טכנאי מזגנים כזה יוכל לתת פתרון מקיף גם אם מדובר בתקלה במזגן עצמו וגם אם מדובר בתקלה חשמלית בבית (יתכן אף שאין תקלה ושפשוט מדובר בעומס יתר). אם לא הצלחת לאתר טכנאי כזה ההמלצה שלנו היא להזמין תחילה טכנאי מזגנים שיאתר את התקלה ויתקן אותה. במידה ומדובר בתקלה חשמלית טכנאי המזגנים ימליץ לך להזמין חשמלאי מוסמך.

למה המזגן מקצר?

אם המזגן עובד מספר שניות ורק אז מקצר סביר להניח שמדובר בקבל מנוע מקולקל. המזגן מכיל 3 קבלים – אחד אחראי על המדחס והשניים הנוספים על מנוע המאוורר. מומלץ להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שיוודא שאכן מדובר בקבל, יאתר את הקבל המקולקל ויחליפו.

למה המזגן עובד ללא הפסקה?

במידה והמזגן עובד ללא הרף סביר להניח שיש בעיה עם חיישן הטמפרטורה. חיישן זה ממוקם ביחידה הפנימית של המזגן, תפקידו למדוד את הטמפרטורה בחדר ולהורות למזגן להפסיק את עבודתו כשהוא מגיע לטמפרטורה הרצויה. במידה והמזגן ממשיך לעבוד סביר כי יש להחליף את חיישן הטמפרטורה.

למה המזגן מפסיק לעבוד באמצע?

סביר להניח שמדובר בבעיה במנוע המאוורר ביחידה החיצונית. תפקידו של המאוורר הוא לפלוט את האוויר הקר והחם החוצה. במידה והמנוע מקולקל המאוורר לא מבצע את עבודתו, האוויר החם נשאר ביחידה החיצונית והמזגן מפסיק את עבודתו. כמובן שעל מנת לאתר את הסיבה לתקלה באופן מדויק יש להזמין טכנאי מזגנים מקצועי.

למה המזגן לא מקרר?

הגורם המרכזי לכך שהמזגן לא מקרר כמו שצריך הוא מחסור בגז. מערכת הגז של המזגן היא מערכת סגורה ואין שום סיבה שיברח ממנה גז. לכן, עליך לדרוש מטכנאי המזגנים לאתר את מקור הדליפה, לתקן אותה ולמלא שוב גז. מדובר בעבודה מורכבת ולא זולה, לכן במידה ומדובר במזגן ישן ועלות התיקון מהווה 50% או יותר משווי המזגן, אנו ממליצים לך לרכוש מזגן חדש. גורם נוסף הינו פילטר לא נקי. את הפילטרים של המזגן יש לנקות אחת לעונה, במידה והשימוש במזגן הינו בתדירות גבוהה (כל יום, כל היום) יש לנקות את הפילטרים לפחות פעם בחודש.

למה יש נזילה מהמזגן?

לנזילה מהמזגן יכולות להיות סיבות שונות ומגוונות.

  • סתימה בצינור הניקוז – יש לוודא שצינור הניקוז של המזגן לא סתום.
  • שיפוע או סדק – שיפוע המזגן לא נכון או שיש סדקים בתעלת הניקוז שלו.
  • מחסור בגז – עשוי להצטבר קרח על סוללת האיוד ביחידה הפנימית וכשהוא מפשיר תתכן נזילה בתוך הבית.

למה המזגן מרעיש?

לרעש מהיחידה הפנימית של המזגן קיימים מגוון גורמים, הנחלקים למעשה לשני סוגים.

  • תחזוקה לא נכונה.
  • תקלה ברכיבים פנימיים של המזגן.

ראשית יש לוודא שמכסה המזגן סגור כראוי, שהפילטר יושב כמו שצריך בתושבת שלו ושהוא נקי. במידה ולא, הדבר יכול להפיק תקתוקי פלסטיק מטרידים. במזגן יש רכיב שנקרא מאיץ, מעין מאוורר שאחראי על פליטת האוויר לחלל החדר. במידה והוא לא יושב טוב על המיסב שלו, הוא יפיק תקתוקי פלסטיק. יש לוודא שהמנוע של המאוורר הזה תקין, במידה ולא הוא יפיק זמזום שדומה לזה של הצרצרים.

האם ניתן לתקן צינור ניקוז של מזגן?

את צינור הניקוז של המזגן ניתן לחתוך באזור של החור ולחבר צינור חדש באמצעות מתאם. במידה ומדובר בצינור ישן, אנו ממליצים להחליף את כולו ולא לבצע תיקון מקומי על מנת להימנע מתיקונים נוספים בעתיד הקרוב.

מה כולל ניקוי עמוק למזגן?

ניקוי עמוק למזגן כולל הסרת עובש, ניקוי פילטרים וניקוי הסוללה והמאיץ. אנו ממליצים לבצע ניקוי עמוק למזגן אחת לשנה, במיוחד אם מדובר במזגן ישן. מזגן נקי ירעיש פחות, יהיה יעיל יותר בפעולת הקירור והחימום, יימנע מהתפתחות פטריות, וכמובן יאריך חיים. את הניקוי העמוק אנו ממליצים לבצע בעונות המעבר, במיוחד לפני הקיץ, רגע לפני שהמזגן מתחיל להיכנס לעבודה במשרה מלאה.

למה המזגן לא מוציא אוויר?

במידה והמנוע ביחידה החיצונית עובד ותריס המזגן נע למעלה ולמטה, סביר להניח שמדובר במאיץ מקולקל. המאיץ מחובר לציר המנוע, מסתובב וגורם לתזוזת האוויר. אם אין יציאת אוויר יש להחליף את המאיץ. חשוב לציין, יש להזמין טכנאי מזגנים לשטח על מנת שיוודא שזו אכן הבעיה.

למה המזגן לא מגיב לשלט?

סביר להניח שיש בעיה עם העינית הממוקמת על גבי המזגן, העינית אחראית על התקשורת עם השלט. לעיתים, מסך העינית מתמלא מאבק וחוסם את התקשורת בינה לשלט. יש לנקות את המסך עם מגבון לח. במידה ולא נפתרה התקלה, יש להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שיבצע בדיקה לעינית של המזגן ויחליף אותה במידת הצורך.

איך מונעים היווצרות עובש במזגן?

עובש במערכת הפנימית של המזגן מופיעה כתוצאה מרטיבות ולחות. על מנת למנוע את היווצרות העובש מומלץ מדי פעם להפעיל את המזגן על מצב אוורור, מה שתורם לייבוש האוויר וכך מונע היווצרות מים על סוללת המאייד והתפתחות עובש. בחלק מהמזגנים כיום ישנו מצב מובנה בשלט (משתנה לפי דגם המותג) שממשיך את פעולת המאוורר מספר דקות לאחר כיבוי המזגן וכך מושגת אותה מטרה. בנוסף, יש לנקות את הפילטרים ולבצע ניקוי תקופתי כולל בערך פעם בשנתיים, של מערכת הניקוז והרדיאטור במזגן.

כל כמה זמן רצוי לנקות פילטרים של המזגן?

על מנת לשמור על מזגן תקין ונקי מומלץ לנקות את הפילטר כל 3 חדשים (אחת לעונה).

מה צריך לדעת כשבוחרים מזגן?

את המזגן יש להתאים לפי 3 דרישות עיקריות:

  1. גודל החדר או החדרים – את המזגן יש להתאים לגודל החדר בדר"כ החישוב נעשה לפי ההספק הנמדד ב BTU המחולק ב 600 או 650.
  2. מיקום החדר לפי קומה – יש להוסיף את מיקום החדר לפי קומה, אם החדר נמצא בקומה עליונה אז נצטרך תפוקה גדולה יותר.
  3. רמת הבידוד בחדר – האם הוא מבנה עם גג בטון או מבנה חצי פתוח עם סככה, גג פח וכד'. תשובה מדויקת תינתן לאחר בדיקה של טכנאי מוסמך.

מהי טכנולוגית האינוורטר?

טכנולוגית האינוורטר היא טכנולוגיה חדשה יחסית אשר גורמת למנוע המזגן – המדחס לעבוד בצורה דינמית ומשתנה וכתוצאה ישירה מכך אנו מקבלים חיסכון בחשמל של עד 30% ועבודה טובה יותר. מזגני אינוורטר אמנם יקרים יותר אך בחישוב לטווח רחוק הם הרבה יותר משתלמים.

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר

להמשך קריאה »

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם