קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר זה. Vrf היא ככל הנראה הטכנולוגיה המתקדמת והחדישה ביותר בתחום בימים אלה ומלבד היכולות הייחודיות בתחום מיזוג האוויר עצמו התקנת המערכת מאפשרת גמישות רבה יותר גם בשליטה ובהתקנה לעומת החלופות.

מה זה Vrf בהיבט הטכנולוגי

ראשי התיבות Vrf הם קיצור של Variable Refrigerant Flow כלומר זרימת נפח קירור משתנה. אם בעבר היה ניתן לחלק את סוג המזגן לאחד משני סוגים, עיליים ומיני מרכזיים הרי שטכנולוגיה זו מעמידה סוג שלישי. אז מה זה Vrf ניתן לומר כי מדובר על מזגן המשלב יחידה חיצונית ומספר רב של מאיידים הפועלים יחדיו על מנת לספק מיזוג אוויר המותאם לכל חלל בנפרד. המערכת פועלת על מנוע יחיד שבאמצעותו ניתן לשולט במקביל על מספר גדול של יחידות עיבוי. הדבר מתאפשר באמצעות מדחס מתקדם ומערכת בקרה מתקדמת במיוחד.

יתרון אנרגטי בהשוואה לחלופות

המדחס בנוי כך שהוא יכול לשנות את מהירות העבודה שלו על מנת לעמוד בדרישות של המאיידים השונים אשר פעילים בחדרים השונים בתוך המבנה בכל רגע נתון. היכולת להפעיל את המדחס בעוצמה מדויקת בהתאמה לצרכי המיזוג של כל יחידה מהווה יתרון אנרגטי שבא לידי ביטוי כספי בעלויות החשמל. היתרון האנרגטי מושג עקב כך שלאחר שהטמפרטורה הגיעה לרף הרצוי בחללים השונים, המערכת מפחיתה את המהירות של המדחס לרמת הפעילות המינימלית הנדרשת עבור שמירה של הטמפרטורה בחללים כשהיא יציבה.

מערכת שקטה וחיבור לבית חכם

עד כה הסברנו מה זה Vrf בהיבט הטכנולוגי והצגנו את היתרון האנרגטי. יתרון נוסף של מערכת זו הוא שהיא פועלת בשקט מוחלט הן של היחידות החיצוניות והן של הפנימיות. בנוסף את השליטה ניתן לבצע מרחוק באמצעות אפליקציה ולהתממשק עם מערכות בית חכם נוספות. הגודל הקטן של יחידות העיבוי מאפשר גם גמישות בהתקנה וניתן לעשות שימוש בשטח ההיקפי של הגג במקום במרכז שלו על כל המשמעות העיצובית של הדבר. חברת ארד מתמחה במערכת Vrf ולחברה הידע המקצועי לגבי מתי יהיה כדאי להתקין דווקא מערכת מסוג זה.

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם