קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

הדור החדש של המזגנים – מזגנים VRF

העולם הולך ומתחמם, וכל קיץ נמדדות טמפרטורות גבוהות יותר ויותר. במיוחד בישראל, מזגן טוב הוא כבר לא מותרות אלא נחיצות אמיתית – כולם עתידים להשתמש במזגן הרבה יותר, מה שעשוי לייקר עלויות משמעותית. בעולם שכזה כדאי להתקדם – מזגנים VRF הם הדור החדש והחכם של המזגנים: יעילים יותר, חכמים יותר וחסכוניים יותר.

מה הם מזגנים VRF?

מבלי להיכנס לדיבור טכנולוגי לא ברור, הדבר העיקרי שחשוב להבין לגבי מזגני VRF הוא שמדובר במערכות מיזוג דינאמיות שמתאימות את עצמן ומשנות את עצמת פעולתן בהתאם לטמפרטורה בחדר, להבדיל מפשוט לפעול בעצמה קבועה ובלתי משתנה. כך הם משמרים את הטמפרטורה הרצויה באופן קבוע וגם חוסכים באנרגיה מיותרת שעשויה להתבזבז – יעיל יותר וזול יותר.
עם נגיעה קלה בטכנולוגיה – טכנולוגיית ה-VRF משמעותה "זרימת קירור משתנה", והיא פועלת על בסיס מדחס אינוורטר שמשנה את עצמת הפעולה שלו, ובכך את צריכת החשמל, לפי הטמפרטורה השוררת בחדר.

יתרונות מזגני ה-VRF

אז כאמור, מזגנים VRF יעלים יותר בשמירה על טמפרטורה קבועה וכן בחיסכון אנרגיה וחשמל, אך יש להם מספר יתרונות נוספים.
יתרון ראשון הוא האפשרות לשלוט בנפרד בכל יחידה מיזוג פנימית בבית (אפילו לאפשר חימום של חדר אחד וקירור של אחר) – לא עוד הקפאה כוללת. יתרון שני הוא פעולתם השקטה – לא עוד טרטור מעצבן ברקע. יתרון נוסף הוא הגמישות והנוחות המתאפשרות בהתקנתם – מדובר במערכת המורכבת ממספר יחידות פנימיות קטנות יותר, מה שמאפשר להתאים את אופן התקנתן למגבלות החלל הקיים – לא עוד מזגן גדול, תקוע באמצע הסלון.
לבסוף נדגיש שוב את הפן הכלכלי – מזגני VRF אמנם יקרים יותר במחיר קנייתם הראשוני, אך תוך זמן לא ארוך יחזירו את ההשקעה בהם עקב החיסכון המשמעותי באנרגיה (לעיתים עד כ-50%!).

איך יודעים אם כדאי להתקין מזגן VRF?


מזגנים VRF אינם זולים וכן דורשים ייעוץ, תכנון וכמה ימי התקנה, כך שלא מדובר בפתרון שכולם יכולים להרשות לעצמם אם אין להם את הכסף הראשוני או הזמן הדרושים לשם כך.
מתלבטים לגבי התקנת מזגן VRF? אנחנו ב-"ארד מערכות מיזוג" נשמח לסייע לכם בייעוץ, תכנון והתקנת המערכת או בייעול המערכת הקיימת שלכם.

alternative energy concept – 3D illustration

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר

להמשך קריאה »

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם