קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

מערכות מזגני VRF למכירה

מזגני VRFמזגני VRF הינם מזגנים המבוססים על טכנולוגיה הנקראת Variable Refrigerant Flow – "זרימת קירור משתנה". מערכות מזגני VRF הומצאו בשנת 1982, כאשר החידוש המרכזי בהן הייתה היכולת לייצר מערכות קירור ענקיות, כך שלאו דווקא כל מזגני הקצה יבצעו את אותה הפעולה בו זמנית. כך, ניתן לשלוט במערכות קירור וחימום גדולות המורכבות לרוב במבנים ציבוריים או תעשייתיים, ולהתאים את הטמפרטורה הנפלטת מהמזגן לאזור הספציפי בו מזגן הקצה נמצא. התקנת מערכות מזגנים הפועלים בתצורת "זרימת קירור משתנה" משווקים על ידי חברות שונות, ובניהן ארד מערכות מיזוג, אשר מתמחים בייעוץ ללקוח, ליווי הפרויקט והתקנת המערכות.

מה הם יתרונות מזגני VRF?

מזגני הפועלים בטכנולוגיית "זרימת קירור משתנה" מסוגלים להתאים את עצמם למבנה ולטמפרטורה השונה בו בכל חלל. על ידי ההתאמה הספציפית הזו בין החללים השונים, ניתן לחסוך אנרגיה, כך שמושקעת האנרגיה הנכונה והמדויקת ככל שאפשר – מזגני הקצה של המערכת מסוגלים לווסת את עצמם ולחסוך אנרגיה ומשאבים רבים.

אמנם התקנת מערכת מסוג VRF עשויה להיות יקרה ממערכות דומות בשוק, אך מדובר בחיסכון לטווח רחוק, שכן האנרגיה הנחסכת ממערכות אלו לעומת מערכות דומות מחזירה את עצמה בשנים שיבואו, בנוסף לאמינות הרבה.

בדומה לטכנולוגיה עליה מתבסס רעיון מזגן מי עיבוי, כך גם במזגן מסוג VRF החום המצטבר בפעילות המזגן מסולק על ידי קרר, הלוכד את החום ומזרימו החוצה. במזגני VRF ניתן לעשות שחזור חום – כך מועבר החום ממקום אחד הדורש קירור, למקום אחר הדורש קירור – ולהיפך. על ידי כך, נחסכת אנרגיה אדירה, ומאפשר חיסכון גדול בחשמל וכך גם בכסף.

משום שמערכות VRF מסוגלות לבצע פעולות חימום וקירור על אותה התשתית, ולאור אופי התקנת המערכת – המערכת נחשבת לקומפקטית ונוחה להתקנה, ובכך נמנעות תקלות.

לאור שלל יתרונות אלו, מזגני VRF הם למעשה המערכות המובילות בתחום הקירור של מבנים גדולים – בנייני משרדים ומגורים, אזורי מסחר, בתי חולים ובתי ספר. במקומות אלו, נדרש חיסכון בקנה מידה גדול, לצד מתן יכולת למשתמשי הקצה לשלוט בטמפרטורה בה הם נמצאים, באופן היעיל ביותר.

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר

להמשך קריאה »

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם