קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם

התקנת מערכת VRF בצורה המקצועית ביותר

התקנת מערכת vrfמערכת VRF הינה מערכת מזגנים מתקדמת אשר פועלת על בסיס תפוקת קירור משתנה. כלומר, באמצעות התקנת מערכת VRF אשר בה מדחס אינוורטר (קופסת המאוורר המוכרת לנו מחוץ לבתים או באיזורי אוורור), אשר ניתן לשלוט בשינוי תדר המנוע שלו, אפשר לאזן את צרכי המיזוג שבתוך החלל הסגור בקלות.
את יחידת המדחס / העיבוי ניתן לחבר לכמות גדולה של יחידות מאיידים (אשר נמצאות בתוך הבית), וקצב סיבוב המנוע שלו נועד לספק את צרכי כלל המאיידים המחוברים אליו.

איך מזגן פועל?

כאשר אנו משקיעים אנרגיה ומחממים מים, הם מתאדים – לו נקרר אותם, הם יחזרו למצב צבירה של נוזל, כלומר – מים.
למען פונקציית הקירור של המזגן אנו משתמשים ב"גז קירור" אותו נכניס ליחידת המעבה – המדחס, שנמצאת מחוץ למבנה. המאוורר שאנחנו מכירים ביחידת המעבה נועד לקרר את הגז על מנת שיהפוך לנוזל. את הנוזל אנחנו מעבירים לתוך הבית דרך מעבר צר, שמוריד את הלחץ שלו ובכך הוא מתקרר. כרגע "נוזל הקירור" נמצא בחדר אותו אנו שואפים לקרר ודרכו אנו מעבירים אוויר חם יחסית, אשר מתקרר באמצעות הנוזל. תוך כדי שהאוויר מתקרר ונשלח לחדר, "נוזל הקירור" מתאדה בחזרה לגז וחוזר ליחידת המעבה מחוץ למבנה, וכך חוזר חלילה.

יתרונות התקנת מערכת VRF

התקנת מערכת VRF מקנה יתרונות רבים בהרבה לקירור הבית מאשר מערכות מיזוג אחרות:

  • איכות הקירור – טכנולוגיית המערכת מאפשרת טמפרטורה אחידה ויציבה, כמעט ללא שינויים לאורך זמן. זאת בניגוד למערכות מיזוג אחרות אשר מתקשות לדבוק בטמפרטורה המבוקשת. המערכת מסוגלת להתאים את עצמה להבדלים בין חללים ולשינויים בחדר.
  • חיסכון כספי – הטכנולוגיה והשימוש בגז החדש יכולים לחסוך עד 60% זהו חיסכון כלכלי גדול, במיוחד במדינה כמו ישראל אשר בה הקיץ ארוך והשימוש במזגן נפוץ במיוחד ומתרחש ללא הפסקה.
  • שקט – מערכת זו ידועה בפעילותה השקטה.

בזכות 40 שנות ניסיון בהתקנת מערכות חכמות ותכנונן – חברת ארד הינה הבחירה הבטוחה והמקצועית ביותר עבור התקנת מערכת VRF. החברה גם הנהיגה וניהלה פרויקטים רבים בקנה מידה ארצי ובינלאומי. כך, תוכלו להיות בטוחים שמערכת המיזוג בביתכם היא המתאימה והאמינה ביותר.

התקנת מערכת VRF

מערכות VRF הינן מערכות מיזוג חדשניות המאפשרות מיזוג מהיר, איכותי וחסכוני. התקנת מערכת VRF הינה פשוטה יחסית למערכות מיזוג אחרות (הפוך גוטה – לכן צריך יידע ולדעת מה עושים), ובמאמר זה נרחיב אודות מערכת זו – מהי מערכת מיזוג VRF? מהן יתרונותיה על פני מזגנים אחרים? כיצד מתקינים מערכות VRF?

מה זה מערכת VRF

מערכת מיזוג VRF הינה מערכת המורכבת ממספר יחידות מיזוג הפזורות ברחבי הבית, ומחוברות יחד למערכת שליטה מרכזית. החיבור בין המערכות נעשה באמצעות צינורות נחושת דקים, כך שלא נדרשת הנמכת תקרה או העברת צינורות עבים. מערכת ה-VRF מורכבת מיחידת שליטה מרכזית, אולם בנוסף ניתן לשלוט בכל יחידה קטנה באופן מלא. בדרך זו ניתן להתאים את המיזוג לכל חדר בנפרד, ובמקביל לקבוע תוכנית כללית לכל חדרי הבית. יחידת השליטה הינה אלקטרונית לחלוטין, ובמכשירים המתקדמים ניתן לנהל את המיזוג באמצעות רשת ה-Wi-fi, בשליטה מרחוק.

היתרונות שבמיזוג VRF על פני מיזוג רגיל

מערכות מיזוג מסוג VRF נחשבות למערכות חדשניות ואיכותיות, המכילות יתרונות רבים כגון:

  • חיסכון אנרגטי – במקום להחזיק מספר מזגנים, ניתן להשתמש במערכת VRF מרכזית אחת המייצרת מיזוג בכל רחבי הבית תוך חיסכון אנרגטי משמעותי. המערכת משתמשת באוויר מתוך החלל עצמו, דבר התורם ליעילות המערכת מבחינה אנרגטית, בנוסף לטכנולוגיות מתקדמות נוספות המשפרות את ניצול האנרגיה של המכשיר.
  • שליטה – ריבוי המערכות מאפשר שליטה מוחלטת ברמת המיזוג בכל חלל ובכל חדר. המערכת כוללת בקרת שליטה מרכזית, אך ניתן לשלוט בכל חדר בצורה כמעט מוחלטת מבחינת טמפרטורה ועוצמת המיזוג. בנוסף, במכשירים המתקדמים ניתן לשלוט במיזוג האוויר באמצעות רשת האינטרנט דרך המכשיר הסלולארי.
  • ריבוי חדרים – במקומות עבודה, או בבתים בעלי חדרים רבים, ישנו קושי במיזוג החללים. התקנת מערכת VRF מאפשרת מיזוג מדויק ואיכותי, ללא צורך בהתקנה של מזגן בכל חדר. בנוסף, התקנת מערכת מיזוג VRF מאפשרת מיזוג גם בחדרים פנימיים אשר לא ניתן לחבר למערכת חיצונית.
  • יש יחידה חיצונית אחת ואין צורך ב"חוות" מנועים
  • אמינות – ביצוע המערכת נעשה תחת תקנים מחמירים ופיקוח צמוד של היצרן

שלבי התקנת מערכת VRF

בשלב הראשון יש לבחון את אתר ההתקנה ולתכנן את התוצר הסופי. התכנון נועד לקבוע את מיקום המערכת המרכזית, מיקום היחידה החיצונית, תכנון מסלול קווי הנחושת, מיקום יחידות המשנה וקביעת סוגיהן. בתום הליך התכנון, מניחים את צנרות הגז ומכניסים בהם לחץ לפחות ל 48 שעות, בד"כ לכחודש, ניתן לגשת לשלב ההתקנה ולחבר את המעבה, את יחידת הבקרה ואת היחידות הפנימיות. לאחר התקנת היחידות יש לחבר אותן לצנרת, לאטום את המערכת ולבצע בדיקה ראשונית שהכול תקין. בתום הבדיקה ניתן לומר שהושלמו כל שלבי התקנת מערכת VRF והמזגן מאושר לשימוש.

התקנת מערכת VRF

מערכת VRF הפכה מזמן לדבר שבשגרה הן במוסדות מסחריים והן בבתים של אנשים פרטיים, ומזה שנים המערכות מסייעות למשתמשים בהן לשמור על טמפרטורה מושלמת לאורך כל עונות השנה. עם זאת, רבים אשר מתעניינים בהתקנת מערכת VRF עשויים להיקלע בקושי להעריך במה כרוכה ההתקנה, מה היתרונות של המערכת והאם היא מתאימה להם? בדיוק לשם כך ארגנו את כל המידע הנחוץ כדי להבין הכל אודות התקנת VRF.

מערכת VRF והיתרונות שלה

Variant refrigerant flow או בשמה המקוצר VRF היא מערכת מיזוג טכנולוגית אשר מווסתת את זרימת האוויר הקרר בהתאם לשינויים בטמפרטורה מסביבה, וכך עוזרת לשמור על טמפרטורה קבועה ויציבה בחלל אותו היא מקררת. השינוי בנפח זרימת האוויר הקרר מסייע גם לחיסכון חשמל, ולכן בטווח הארוך מערכת הVRF הופכת את הקירור לזול וחסכוני יותר. 

הרבה פעמים השימוש במערכת VRF נעשה בחללים גדולים (כדוגמת קניונים, חדרי כושר, חנויות, בתי מלון וכו') מהסיבה שהחיסכון בצריכת חשמל הוא הכרחי במיוחד בחללים אלה. כמו כן, בתי עסק אשר רוצים לשמור על טמפרטורה יציבה כדי שתתאים לכלל הלקוחות השונים נעזרים ביתרון המשמעותי שיש למערכת בעניין זה. עם זאת מערכת VRF יכולה לשמש באותה מידה גם לחללים קטנים יותר (למשל בתים של אנשים פרטיים), כאשר אלו לרוב יתקינו מערכת קטנה יותר

מה כרוכה התקנת מערכת VRF

התקנת מערכת VRF מתבצע במספר שלבים. ראשית יש לבדוק האם המערכת מתאימה לחלל בו רוצים להתקין אותה, ובמידה ולא יש לבחון האם ואיך ניתן להתאים את החלל לצורך ההתקנה. לאחר מכן יתבצע תכנון התקנת המזגן והתאמת היחידה  הפנימית לחלל במידת הנדרש. לבסוף תתבצע ההתקנה עצמה של מערכת הVRF אשר תתבצע על ידי טכנאי מזגנים מוסמכים ובעלי ניסיון. יש לשים לב שתכנון ההתקנה וההתקנה עצמה עשויים לקחת מספר ימים לאור המורכבות שלהן.

איך להתחיל את התהליך?

בכדי להתחיל בתהליך התקנת מערכת VRF צריך קודם כל לקבל הצעת מחיר. חברת ארד מיזוג ומערכות מתקדמות מנוסה בהתקנת מערכות VRF ותשמח לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם את מלא המידע הנחוץ, לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון, במייל או דרך אתר האינטרנט. 

 

אהבתם? שתפו:

קראו טיפים והמלצות נוספים

vrf מה זה

vrf מה זה

עולם המזגנים משתנה כל העת כתוצאה מהכניסה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בתחום. בהקשר זה רבים מנסים להבין מה זה Vrf ועל כך נרחיב במאמר

להמשך קריאה »

קבלנים ויזמים

צרו קשר לתכנון הפרויקט הבא שלכם